XXI a. tapo medijų inovacijų,
socialinių tinklų ir interneto klestėjimo laiku. Tuo pat metu televizijos ir
spaudos vartojimo sumažėjimo laikotarpiu. Visa tai šiuolaikiniam žmogui
suteikia laisvę gauti visą reikiamą informaciją bet kokiu metu ir tokiu būdu,
koks jam priimtiniausias ir prieinamiausias.
Socialiniai tinklai tapo vieta, kur galime gauti visą reikiamą
informaciją lengvai ir sekti žmones, kurie rūpi arba įkvepia. Taip pat lengvai
ir susirgti priklausomybe nuo to. „Selfies“ jau tapo liga seniai, „ Šalčiūčia “
pasiekė populiarumo viršūnę ir sulaukia vis daugiau „ heiterių“, bet kokia
šlovė kai nėra kam tavęs nekęsti. Demokratija pasireiškia piliečių nuomonės
reiškimu visuotinai – komentaruose. . Tai daro įtaką ir mums ir mūsų
artimiesiems. Ypač kai vaikai pradeda aktyviai lindėti internete tai juos labai
lengvai pasiekia. Tokiu būdu mentalitetas bunka ir intelektualus jaunimas
nyksta, nes populiarioji žiniasklaida, „ šlamšto“ skelbimas labiau domina ir
traukia paauglius. Ko rezultatas yra tai, kad jie nesidomi tuo kas plėstų jų
akiratį ir gilintų žinias, o apsikrauna popsu, kuris ryja laiką ir
smegenis.
Tačiau visa tai turi savų pliusų ir
minusų. Vieniems tai atneša lengvą populiarumą, kuris dažniausiai tėra laikina
šlovė, o kitiems sugadina gyvenimus. Kaip? Nuolat savo gyvenimo detales nuo
pačių smulkiausių : ką šiandien valgė ar kaip apsirengusi buvo, viešinančios „
žvaigždutės“ taip sulaukia populiarumo, bet ilgainiui tai nieko gero neatneša.
Pradėjus taip dalintis viskuo su žiniasklaida, jos apetitas išauga ir žmonės
ima stebėtis kai vienos ar kitos gyvenimo detalės nusprendi neviešinti.
Geltonosios spaudos atstovai ir sekėjai socialiniuose tinkluose ima piktintis
tokiais pasikeitimais. Tokiu būdu populiarumas mažėja dar greičiau nei prieš
tai didėjo. Dar viena pusė žalojančio populiarumo pasireiškia tada kai viena
melaginga žinutė išauga į milžinišką skandalą, kuris griauna ryšius,
reputaciją. Ščiogolevaitės ir jos nėštumo situacija pavyzdžiui. Vienas
komentaras, viena nuotrauka ir žiniasklaidos išpūstas skandalas griauna
karjerą. Ką kalbėti kai tokios melagingos istorijos sugriauna ir asmeninius
gyvenimus. Aišku kvaila tikėti ne savo artimuoju, o pigiai užsidirbti orinčiais
žurnalistais, bet visokių žmonių yra.
Dažnas darbdavys dabar „ pagooglina“
apie žmogų, kurio gyvenimo aprašymą gauna.
Viskas ką skelbiame socialiniuose tinkluose, kuo dalinamės, kaip
bendraujame viešai mato visi kas mūsų „paieško“. Žinoma ne visi įdarbindami
žmones tai daro, bet tai tapo dažnu dalyku ir minusu bei karjeros trukdžiu. Dar
vienas dalykas nutinka jau įsidarbinus. Susikviečiame visus bendradarbius į
pavyzdžiui feisbuką ir sėkmingai tai pamiršę toliau laisvai viską skelbiame
apie savo gyvenimą. Yra tokių, kurie beveik visas smulkmenas talpina ten, o tai
retai kada būna į gerą. Po nelabai vykusių ar kažką su darbu susijusio turinio
publikavimu savo profilyje galite susilaukti mažų mažiausiai apkalbų ar
bendradarbių ir viršininkų nemalonės. Galų gale daugelis pavargsta nuo jūsų
siuntinėjamų žaidimų užklausų. Visada reikia arba nusistatyti privatumą tam
pačiam feisbuke arba mąstyti kuo dalijatės su visu pasauliu. Kaip sakoma „
kartą nuėjo į internetą tai liko amžinai“, nepamirškime to. Ir galų gale
pasilikti kažką sau yra daug sveikiau.
O kur eisime toliau? Kas antras
septynmetis jau turi asmeninius išmaniuosius telefonus arba planšetinius kompiuterius ir serga
interneto priklausomybe. Tokie jauni, o jau neturi privatumo viskuo
besidalindami viešai. Dažnai tokie dalykai tampa ir patyčių priežastimi. Vėliau
gal jau ir gimdymus viešinti bus madinga arba kūdykiams kurti socialinių tinklų
profilius. Ar populiarumo pasiekti bus galima tik tokiais būdais, o ne talento
pagalba. Tikiuosi jog nenugyvensime iki tokio lygio,kai privatumo nebeturės
niekas ir viskas bus vieša ir matoma visiems.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą